XIV Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia
Celem Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia w naszej szkole jest propagowanie nauczania matematyki w formie zabawy oraz zachęcenie uczniów do przypomnienia sobie tych równań w przyjemny, niecodzienny sposób i nadrobienia „tabliczkowych” zaległości po wakacjach. Natomiast uczestniczący w akcji dorośli mogą dać przykład dzieciom, pokazując im swoją świetną znajomość trudnych przypadków mnożenia.
W naszej szkole przygotowania do tego dnia trwały już od poniedziałku 13 listopada 2024 r., kiedy to powołane zostały dwie komisje złożone z czterech egzaminatorów. Tę ważną funkcję pełnili uczniowie klas VIII: Łukasz, Marysia, Zosia i Maja. Egzaminatorzy mieli do pomocy asystentów: Dominika, Patrycję i Julię. W kolejnych dniach uczniowie najstarszej klasy przygotowywali gazetkę, certyfikaty i inne materiały niezbędne do przeprowadzenia akcji.
15 listopada odbył się egzamin dla wszystkich chętnych: uczniów, nauczycieli i pracowników szkoły. Za poprawne rozwiązanie pięciu wylosowanych przykładów otrzymywało się certyfikat. W tym roku postawiono na technologię i uczniowie rozwiązywali test na komputerze. Osoby, którym nie udało się sprostać wymaganiom za pierwszym razem, mogły powtórzyć egzamin.
Oprócz zmagań indywidualnych rywalizowały ze sobą całe zespoły klasowe, rozwiązując trudne „tabliczkowe łamigłówki”. Wszyscy uczniowie byli bardzo zaangażowani w akcję. W rozgrywkach grupowych zwyciężyły: klasa Va (w grupie klas IV-V) i klasy VIIa i VIIIa (w grupie klas VI-VIII). Zwycięskie klasy otrzymały „BON na przełożenie kartkówki lub sprawdzianu” oraz medal, który został zaprojektowany i wydrukowany na drukarce 3D otrzymanej w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”. Cała akcja cieszyła się dużym zainteresowaniem i na pewno zostanie powtórzona w kolejnym roku szkolnym.